UWAŻAJCIE !!! W niektórych komentarzach ukazuje się link do hakowania gry i temu podobne. To SPAM!
Chwilowo poprawiam szablon bloga, za nieudogodnienia przepraszam!

6 czerwca 2018

START!!! - Słodki Flirt Uniwersytet

Witam Was!
Dzisiaj wystartowały zapisy do kolejnego epizodu z życia Sucrett. Przed Wami:
Słodki Flirt UNIWERSYTET!
Pojawiło się sporo nowości, a to czy zmiany wyszły na lepsze czy na gorsze - musicie ocenić już sami. Zapraszam do krótkiej relacji, zapoznania się z ciekawostkami oraz do wyjaśnienia kilku mniej lub bardziej ważnych informacji.

artykuł jeszcze w budowie

Zachęcam do częstego odwiedzania!

Już dziś dowiesz się o: zapisach na uniwersytet, PA i $, przemieszczaniu pomiędzy grami, wyglądzie gry, ilustracjach oraz...

Zapisy na Uniwersytet

Co tu dużo mówić, zapisów na studia praktycznie nie ma. Granie w uniwersytet nie wymaga od nas założenia nowego konta, ani przejścia do innej strony internetowej. Wszystko odbywa się automatycznie w grze Słodki Flirt. Zaraz po zalogowaniu na swoje konto pojawia się wiadomość o nowej części gry. Kiedy odczytamy już notkę i klikniemy dalej, pojawi się informacja o zdobytym dziś PA i $ (wyjaśnię to poniżej). Następnie gra przeniesie nas od razu do strony z Garderobą - w końcu musimy określić jak wygląda nasza postać na studiach. Po zapisaniu wyglądu, zostaniemy przeniesieni do strony z odcinkiem demonstracyjnym, w którym poznamy podstawy gry na Uniwerku.
Już teraz dodam, że możemy spokojnie kontynuować grę w SF: Liceum (tak od teraz nazywa się gra z pierwszym epizodem życia szkolnego Su), jak i zacząć SF: Uniwersytet. Możemy też grać w obydwie gry jednocześnie - hehe, o ile mamy dużo PA. W zależności od tego, w którą wersję chcemy zagrać, musimy przełączyć grę ikonką widniejącą u góry strony, po prawej, zaraz pod naszym nickiem.
Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak wygląda przebieg odcinka demonstracyjnego, zapraszam do TEGO PORADNIKA!

Zmiany dotyczące PA i $

Każdy gracz wie, że w SF posługujemy się dwoma walutami, jedna służy do przemieszczania się w świecie gry - Punkty Akcji (PA), a druga do płacenia w sklepach - Dolary ($). Tak było do tej pory, z odsłoną gry SF:U, zaszły pewne zmiany, mianowicie:

Doładowanie za zalogowanie do gry

Codziennie za pierwsze zalogowanie do gry otrzymujemy darmowe:
30 PA oraz 5 $.
Zaraz po ruszeniu SF:U, dzienna porcja PA wynosiła 20, ale w odpowiedni na protesty i zażalenia graczy, ekipa gry zmieniła ich ilość na 30. Podobne zmiany nastąpiły z limitami (czytaj niżej).
Kiedy danego dnia wypada znak zodiaku, który ustawiliśmy dla naszego konta, otrzymujemy bonus, dodatkowe:
5 PA oraz 5 $.

Limit

Logując się codziennie oraz poprzez wygrywanie PA i $ w mini grach, możemy uzbierać ładną sumkę. Pojawiły się jednak limity zarówno na ilość Punktów Akcji, jak i na ilość Dolarów. Możemy zdobyć maksymalnie:
3000 PA oraz 3000 $.
Początkowo limity dla PA i $ wynosił po 1000, ale protesty graczy zaowocowały w 3000 limitu.
Nie przekroczymy tych sum poprzez kolejne logowania i wygrane w mini grach.
Jest jeden sposób, aby przekroczyć limitowaną ilość - trzeba wykupić PA i $ w banku, za PLN. Zakup ten nie jest ograniczony przez limity, dzięki czemu możemy mieć 3200 czy nawet 5000 PA/$. Pytanie tylko, czy chcemy tracić pieniądze - to już zależy od nas samych.

Wydatki

Do niedawna Punkty Akcji wykorzystywaliśmy, aby przemieścić się w grze. Obecnie służą do odblokowania nowych dialogów z postaciami oraz przemyśleń naszej bohaterki. Za każdą nową wypowiedź płacimy 2 PA.
Funkcja dolarów nie zmieniła się, nadal służą do płacenia za stroje na randki oraz przedmioty i akcje fabularne.

Ostateczne zmiany?

W związku ze zmianą polityki PA i $, pojawiło się mnóstwo sprzeciwów ze strony graczy. Zażalenia i petycje zostały przedstawione ekipie SF i zostaną rozpatrzone. Możliwe, że jeszcze nadejdą zmiany w ilości punktów za dzienne logowanie lub w limitach na $ i PA. Pozostaje czekać na odzew od twórców gry.

Przejście pomiędzy grami

Jak już wspomniałam, możemy grać zarówno w licealne, jak i studenckie przygody Sucrette. Od nas zależy, czy będziemy grać chronologicznie - najpierw w SF: Liceum, potem w SF: Uniwersytet, czy jednocześnie w obie gry.
Ponieważ świat licealny (w tym miejsca, zakładki, ubrania jak i same postaci) różni się od akademickiego, strona gry podzielona jest na dwie strefy: liceum i uniwersytet. Każda strona różni się szatą graficzną, wyposażeniem sklepów i garderoby, zawartością zakładek, np. Moi znajomi, a także wyglądem miasta i pokoju naszej postaci. Co zrobić, aby przełączyć strefy i przejść ze strony Liceum na stronę Uniwersytetu? Są na to cztery sposoby (jeden zanim się zalogujemy do gry):
  1. Na stronie głównej (przed zalogowaniem) zaraz pod linkiem do Rejestracji
  2. Na stronie głównej (po zalogowaniu) w rubryce: Postęp w grach
    - tam wybieramy, czy kontynuujemy rozgrywkę w obecnej strefie, czy przechodzimy do drugiej.
  3. Na stronie głównej w prawym górnym rogu strony okna
    - zaraz pod naszym pseudonimem jest link przenoszący do drugiej strefy.
  4. W zakładce Miasto
    - należy kliknąć na obrazek autobusu, który zawiezie nas do liceum/akademii.

Profil gracza

Ponieważ mamy do czynienia z dwoma grami i dwoma postaciami, na naszych profilach pojawiły się nowe obiekty i opcje, dzięki którym możemy ustalić wyświetlany avatar.
A. Nasza postać - podgląd
B. Zmiana podglądu - klikając link, ustawiamy obrazek Su (licealistkę lub studentkę), który będzie wyświetlał się na forum i naszym profilu
C. Legitymacje - zależnie od tego, czy jesteśmy na stronie SF:Liceum czy SF:Uniwersytet, na wierzchu będzie wyświetlała się odpowiednia legitymacja. Aby zobaczyć drugą, wystarczy kliknąć wystający spod spodu fragment.

Profil koleżanki

W porównaniu do naszego profilu, profile pozostałych graczy wyglądają inaczej - no okej, zaszła jedna zmiana :) Tym razem informacje o ilości odcinków i aktualnie rozgrywanym odcinku znajdują się pod legitymacjami. Domyślnie ustawiona jest legitymacja i odcinki licealne. Aby to zmienić i zerknąć na listę odcinków z uniwersytetu, klikamy wystającą spod spodu legitymację studencką.
A. Odcinek w trakcie - widzimy w ilu procentach nasz znajomy / inny gracz przeszedł odcinek
B. Zobacz + odcinków - po kliknięciu linku, wysunie się lista wszystkich odcinków, które przeszedł dany gracz

Nowa szata graficzna

Coś, na co większość pewnie czekała - ja na pewno! Nowe miejsca, nowe stroje, nowy wizerunek bohaterów!

Strona gry

Każda strefa ma nieco inny wygląd. Różni się zaledwie tłem i kilkoma barwami, na przykład tło strony głównej w SF:L jest pastelowe, a w SF:U szare. Istotniejsze są jednak zakładki.

Moje mieszkanie / Mój pokój

W SF:L mamy kolorowy i dość rysunkowy styl. Pokój Su jest pastelowy i każdy jego element ma mocno zarysowane kontury. Natomiast Pokój w akademiku jest narysowany o wiele bardziej realistycznie. Moje pierwsze wrażenie było takie: ten pokój wygląda jak ilustracja z odcinka.

Miasto

Stronę Miasta z SF:U kojarzę z ilustracją książkową, zwłaszcza obszar nieba i lasu. Miasto z liceum ma charakter planszowy, pastelowe kolory i ostre kontury, do tego jest mało realistyczne - zwłaszcza jego perspektywa i wielkość budynków. Miasto z uniwerkiem jest mniej konturowane, cieniowane, a barwy są stonowane, co nadaje bardziej naturalnego widoku, chociaż nadal rysunkowego. Poza tym perspektywa i głębia obrazu nie kują w oko.

Lokalizacje

Chyba wiele mówić nie trzeba, jak mocno zmieniła się grafika w odcinkach. Zamiast pastelowych, prostych ilustracji jakie proponują nam odcinki w liceum, w akademii mamy do czynienia z pięknymi ilustracjami. Jest na nich sporo szczegółów, naturalne proporcje i perspektywa, cieniowanie i cała gama barw. Bez wątpienia przyznaję grze SF:U wielkiego plusa za te grafiki!
Dla porównania:
dziedziniec i dziedziniec uczelni
korytarz główny i wydział sztuki

Postaci

Sucrette

Trudno mi powiedzieć, czy odnowiona Su wygląda lepiej. Jest ładniej narysowana - ma ciekawszą kolorystykę i naturalniejsze rysy twarzy, a to spory plus. Jednak jej poza nie daje mi spokoju. To moje osobiste wrażenie, ale czy jej ramiona i nogi nie są dziwne? :D Stanęłam przed lustrem w identycznej pozie i było to dla mnie wręcz szokujące przeżycie. Po pierwsze sama pozycja, ustawienie nóg i rąk było niewygodne i mało stabilne. Po drugie, wyglądałam jak pajac xD Su z liceum bardziej przypadła mi do gustu, lecz twarz (zwłaszcza usta bohaterki!) podobają mi się bardziej u Su studentki.
Tak wyglądają moje Su.
Czas na zmiany! Na studiach moja postać będzie dokładnym przeciwieństwem Su z liceum:)

Pozostali

Podczas pierwszych kroków w odcinku SF:U zostałam totalnie oczarowana. Postaci w grze są animowane! Ładnie narysowane, oczywiście ich wygląd różni się od tego z liceum (w końcu odgrywa się to cztery lata później), lecz sam fakt, że się poruszają, machają rękoma, mrugają i patrzą to w bok to na ciebie... to wszystko sprawiło, że gra spodobała mi się jeszcze bardziej!
Jest jednak jedna rzecz, która działa na minus nowego wyglądu postaci - przynajmniej w moim odczuciu. Bohaterowie nie są już narysowanie w stylu mangowym, jak to było na samych początkach gry, lecz mają pełniejsze ciała... niektórzy to takie kluski :D

Pozostałe zmiany

Butik i garderoba

Fryzura

Zdziwiło mnie, że podczas tworzenia postaci w SF:U nie mieliśmy do wyboru fryzury. Wygląda na to, że na każdej ilustracji Su będzie miała długie włosy. Troszkę mi przykro, ponieważ bardzo lubię krótko ścięte włosy mojej bohaterki.

Buty

Pewnie większość z Was zauważyła podczas przeglądania szafy z ciuszkami, że nie ma już podziału na buty na płaskim i wysokim obcasie. Nawet podoba mi się to, ponieważ będzie mniej zachodu ze skakaniem od zakładki do zakładki w celu dobrania właściwych butów do kreacji.

Karnacje

Zaskakujące jest to, że podczas kreowania postaci już na wstępnie mieliśmy do wyboru jej karnację. Coś w zamian za brak dodatkowych fryzur? Tak! Mamy do wyboru pięć karnacji podstawowych, są one nie w zakładce z ubraniami jak do tej pory, lecz w na stronie z wyglądem twarzy.

Ilustracje i randki

Co jest głównym celem gry? Chodzenie na randki i zdobywanie ilustracji pamiątkowych! Wiadomo już, że w SF:U trzeba nieco bardziej się natrudzić, aby zdobyć ilustrację. Należy nie tylko wybrać odpowiedni strój ale przede wszystkim zaznaczać odpowiednie dialogi w rozmowach z bohaterami. Ponoć wystarczy jedna zła odpowiedź i przepada szansa na zdobycie ilustracji (tak przynajmniej słyszałam).

Wygląd naszej Su na ilustracji

W SF:L ilustracje różniły się od siebie wyglądem Su i w SF:U wcale nie będzie inaczej. Lecz w studenckiej wersji gry zaszło kilka zmian.
Na ilustracjach licealnych możemy manipulować kolorem oczu i włosów, ponadto mamy wpływ na fryzurę Su.
Ilustracje akademickie maja inny podział. Mamy wpływ na kolor włosów i oczu, jednak zamiast rodzaju uczesania możemy wybrać odcień skóry, a mamy ich aż pięć kolorów.

Co, gdzie i z kim?

Tym razem mamy całkiem ciekawe grono postaci do flirtowania...
Każdy pewnie zauważył, że na stronie głównej, gdzie logujemy się do gry, jest zakładka Flirty z listą chłopaków, z którymi możemy randkować (mowa tu o SF:L):
„Podrywaj chłopaków, którzy ci się podobają i stwórz swoją własną historię!"
I zaraz obok obrazka danego chłopca znajduje się jego imię i jego krótka charakterystyka. Natomiast gdy przełączymy stronę na główną SF:U, w zakładce Flirt z proponowanymi bohaterami do randkowania pojawi się taki oto tekst:
„Uwiedź postać, która ci się spodoba i stwórz swoją unikalną historię"
Nowością jest to, że na studiach nasza postać już nie będzie miała do czynienia z całą piątką rówieśników, których mogliśmy podrywać w liceum. Pośród czwórki wymienionych bohaterów tylko dwoje znamy z czasów szkolnych. Są nimi: Kastiel oraz - ku zaskoczeniu większości graczy: Priya, koleżanka z ostatnich odcinków SF:L. Poza nimi poznamy Hyuna, chłopaka pracującego w kafejce oraz młodego profesora sztuki - Rayana.
Całkiem możliwe, że możemy liczyć też na dodatkowe okazje do flirtowania, tak jak to się odbywa w SF:L. Może pojawią się nowe postaci epizodyczne (tak jak Jade, Dake czy Leo), albo zwyczajnie zjawi się jeden z chłopaków, których mogliśmy podrywać w liceum? Poczekajmy i sprawdźmy jak potoczy się fabuła gry!

Aby zdobyć ilustrację...

Warunki otrzymania ilustracji, tym samym pójścia na randkę, nie zmieniły się. W każdym odcinku ważne jest aby:
  • mieć dostatecznie wysoki lovometr z daną postacią
  • wybrać właściwe odpowiedzi w rozmowach
  • kupić i założyć odpowiedni strój
  • dokonać trafnych wyborów podczas odcinka
  • odnaleźć lub zakupić przedmiot
Odpowiedzi w dialogach są najważniejsze, pozostałe punkty są równie ważne, jednak nie w każdym odcinku. Mimo to warto utrzymywać wysoki wskaźnik sympatii z naszym wybrankiem, ponieważ  zdarzyły się odcinki, w których - nagle - wymagany był wysoki lovometr do zdobycia ilustracji.

Jeśli jest coś o czym nie napisałam, a mogłabym, dajcie znać!
Przyda się każda ciekawostka z drugiego sezonu gry!

Pozdrawiam!
PS. To cudowne, że Słodki Flirt Uniwersytet wyszedł w obieg właśnie dziś! Dlaczego? Bo dzisiaj są moje urodziny! Dziękuję za taki fajny prezent :D

3 komentarze:

  1. Nowy system PA jest okropny, ale sam klimacik uniwersytetu bardzo mi się podoba ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Liczę na to, że twórcy gry zmienią coś z tym systemem. A klimat jest cudowny!!!

      Usuń
    2. System PA jest już zmieniony - poprawiłam notkę w powyższym poście ;)

      Usuń

Nie możesz komentować?
Przejdź do zakładki „ASK ME" w menu.